A már működő mikro-, kis- és középvállalkozások (KKV-k) részére kialakított, kedvezményes feltételrendszerű, szabad felhasználású, állami kamat- és kezességi díj-támogatásban részesített folyószámlahitel, amely kedvező lehetőség vállalkozása átmeneti pénzügyi gondjainak megoldására.
Tájékoztatjuk, hogy a kifejezetten a COVID-19 járvány miatti gazdasági nehézségek kezelésére kialakított új, kiemelt támogatású Széchenyi Kártya Folyószámlahitel Plusz és Széchenyi Munkahelymegtartó Hitel forgalmazásának idejére 2020. 05. 15-től a (korábbi) Széchenyi Kártya Folyószámlahitel keretében az új és ismételt igényléstípusú, illetve a meglévő hitelkeret emelésére irányuló hitelkérelmek befogadása felfüggesztésre kerül.
A meglévő Széchenyi Kártya Folyószámlahitelek meghosszabbítására, illetve felülvizsgálatára vonatkozó hitelkérelmek benyújtása továbbra is lehetséges. Kérjük ezirányú igénye esetén keresse regisztráló irodáját.
Melyek a likviditási hitel előnyei?
- állami kamat- és kezességi díjtámogatás,
- akár ingatlanfedezet nélkül,
- gyors és egyszerűsített hitelbírálat,
- az ország több mint 200 pontján igényelhető,
- szabad felhasználású hitel,
- használható átutalás révén, bankkártyával készpénzfelvételre, illetve vásárlásra.
Melyek a hitel igénylés feltételei?
Minden olyan KKV igényelheti, mely
- legalább egy (25 millió Forint és a feletti hitelkeret igénylése esetén két) lezárt, teljes naptári évre vonatkozó működési múlttal rendelkezik,
- nincs lejárt köztartozása, sem lejárt hiteltartozása.
- Elvárás továbbá, hogy megfeleljen a Széchenyi Kártya Program Üzletszabályzatában meghatározott egyéb feltételeknek.
Mennyi az igénybe vehető összege?
500 ezer Forinttól maximum 100 millió Forint*.
* Jelenleg az egyes Hitelintézetek az alábbiak szerint fogadnak be Széchenyi Kártya Folyószámlahitel kérelmeket:
· max. 75 millió Forint hitelösszegig: Erste Bank,
· max. 100 millió Forint hitelösszegig: Budapest Bank, MKB Bank, UniCredit Bank, OTP Bank, Gránit Bank, Takarékbank, Sberbank, Raiffeisen Bank.
Mennyi a hitel futamideje?
A hitel futamideje 1+1 év
- A hitelszerződés az aláírásától számított 1 év múlva lejár, azonban a felülvizsgálati kérelem határidőben történő benyújtása és a bank pozitív bírálata esetén a lejárat további egy évre automatikusan meghosszabbodik.
- A második éves lejáratot megelőzően a Vállalkozásnak lehetősége van a folyószámlahitel újabb 1+1 évre történő „meghosszabbítását” igényelni.
Hogyan működik a hitel törlesztése?
A hitel teljes összegének visszafizetése egyösszegben, a szerződés lejáratának napján esedékes.
Milyen kamatokra és költségekre kell számítani?
A Vállalkozásnak a hitelkeret megnyitásakor a hitelkeret nagyságától függő bírálati díjat és a kezességi díj állami támogatáson felüli részét kell megfizetnie.
A bírálati díj minden induló költséget tartalmaz, egyéb díj a hitelszerződés megkötését megelőzően, illetve a hitelkeret rendelkezésre bocsátásakor nincs.
A hitel futamideje alatt a ténylegesen kihasznált kölcsönösszeg után naptári negyedévente kamattámogatással csökkentett ügyleti kamat, illetve kezelési költség megfizetése esedékes. Széchenyi Kártya esetén rendelkezésre tartási jutalék nem kerül felszámításra.
A hitel valamennyi költségét és díját részletesen a Széchenyi Kártya Folyószámlahitel kondíciós listája tartalmazza, amely a mindenkor hatályos Széchenyi Kártya Program Üzletszabályzat 12. számú melléklete.
Melyek a hitel kötelező biztosítékai?
A hitel fő biztosítéka a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. készfizető kezességvállalása (ezt a hitelszerződés megkötését követően a finanszírozó Bank igényli, a vállalkozásnak ennek kapcsán nincs külön teendője).
Kötelező biztosíték továbbá (az Üzletszabályzat szerinti feltételeknek megfelelő) nagykorú magánszemély(ek) készfizető kezességvállalása.
25 millió Forint feletti hitelösszeg esetén a hitelező bank saját döntése alapján jogosult ingatlanfedezet bevonását is előírni.
Hol igényelheti?
Regisztráló Irodákban:
- a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének irodáiban,
- a területi kereskedelmi és iparkamarák irodáiban,
- a KAVOSZ Zrt. irodáiban.
Az Önhöz legközelebbi irodát megtalálja az irodakeresőben. Az irodákban dolgozó munkatársak segítséget nyújtanak Önnek az igénylőlap kitöltésében, illetve tájékoztatják a szükséges csatolandó dokumentumokról.
Bankváltás
A fennálló Széchenyi Kártya Folyószámlahitel másik hitelintézetnél is meghosszabbítható anélkül, hogy azt a vállalkozásnak vissza kellene fizetnie – ez az úgynevezett „bankváltás”, azaz Széchenyi Kártya Konstrukció keretein belüli, eltérő hitelintézetek közötti hitelkiváltás. A hitelkérelmi dokumentáció összeállítása előtt kérjük, forduljon Regisztráló irodájához.
Bankváltásra irányuló hitelkérelem a hitel lejáratát megelőző 30 napig nyújtható be.
A folyamat időigénye megegyezik a normál Széchenyi Kártya igénylés ügyintézési idejével.
Jelenleg az MKB Bank Nyrt., OTP Bank Nyrt., Budapest Bank Zrt., UniCredit Bank Hungary Zrt., a Sberbank Magyarország Zrt., a Takarékbank Zrt., valamint a Raiffeisen Bank Zrt. fogadnak bankváltás típusú kérelmeket.
Melyek a választható hitelintézetek?
- Budapest Bank Zrt.
- Erste Bank Hungary Zrt.
- Gránit Bank Zrt.
- MKB Bank Nyrt.
- OTP Bank Nyrt.
- Raiffeisen Bank Zrt.
- Sberbank Magyarország Zrt.
- Takarékbank Zrt.
- UniCredit Bank Hungary Zrt.
Igénylés lépésről lépésre
Hálózatunk munkatársai már az első lépéstől támogatják Önt, ha segítségre van szüksége!
- Találja meg a vállalkozásához legközelebb eső Regisztráló Irodát az irodakereső segítségével!
- Egyeztessen időpontot a választott iroda ügyintézőjével tájékoztatás céljából, illetve a kérelem benyújtásához.
- Segítünk megtalálni a céljai számára leginkább megfelelő konstrukciót, és ellenőrizzük, hogy a vállalkozása, illetve a hiteligény megfelel-e az adott hiteltípus igénybevételi feltételeinek!
- Segítünk összeállítani az ehhez szükséges igénylési csomagot*!
- Válassza ki, melyik forgalmazó bankhoz** szeretné a kérelmét benyújtani!
*Az igényelt hitel típusához kapcsolódó igénylési lap, valamint a nyilatkozat és az igénylési lap utolsó oldalán felsorolt igénylési dokumentumok.
**Felhívjuk figyelmét, hogy az egyes hitelintézetek hitelbírálati rendszere és számlavezetési kondíciói eltérőek.
Melyek a hitel igényléséhez szükséges dokumentumok?
• Vállalkozási formának és a konstrukciónak/hiteltípusnak megfelelő igénylési lap,
• Az elmúlt év(ek) gazdálkodási adatai (SZJA/EVA/KATA bevallás, éves beszámoló, főkönyvi kivonatok),
• Bővített nemleges adóigazolás,
• Az igénylő/cégjegyzésre jogosult személyes okmányai,
• Kezes(ek) okmányai fénymásolatban,
• Nyilatkozat és kezesi záradék(ok).
Van-e szükség kiegészítő dokumentumokra?
• Cégkivonat, Társasági szerződés,
• Előző 12 havi számlaforgalmi igazolás.
A regisztrációt követően munkatársunk feldolgozza és továbbítja igénylését a választott bank felé, ahol pozitív bírálat esetén megkötik a hitelszerződést, és folyósítják a kölcsönt/megnyitják a hitelkeretet.