Bemutatkozás

Bemutatkozás2020-02-14T08:40:58+00:00

Az EcoCreative Zrt. (alapításkor még kft. formában) az Írisz Office csoport tagjaként jött létre 2007-ben, hét évvel az Írisz Office alakulása után. Ekkor láttuk szükségesnek, hogy az adótervezésről, a költséghatékonysági vizsgálatokról, a cégstruktúra tervezésről, a vezetői döntéstámogatásról ne csak a könyvviteli szolgáltatás részeként, hanem önállóan is kommunikáljuk, hiszen megoldandó problémával rengeteg vállalkozó küzd, de a könyvelését nem feltétlenül szeretné kiszervezni vagy a könyvelőjét lecserélni, ezért lehetővé tettük a szolgáltatásunkat könyvelés nélkül is igénybe venni.

Jogászokkal karöltve

A cégátvilágítási munkánk során rengeteg összetett problémával találkoztunk, melyek komplex megoldásokat igényeltek, így alakult ki az elmúlt 13 év során egy komoly szakmai együttműködés prominens ügyvédi irodákkal.

Ha belegondolunk, egy tőkeemeléstől az átalakuláson keresztül egy cégcsoport létrehozataláig a tevékenységünk rendre igényelt jogi közreműködést, sőt többnyire speciális jogi szaktudást. A rendszeres, mára már mindennapi együttműködés az ügyvédi irodákkal odáig fejlődött, hogy bizonyos ügyeket már a kezdetektől közösen vizsgálunk pénzügyi, adózási és jogi oldalról, biztosítva ügyfeleinknek egy kiemelkedően magas színvonalú szolgáltatást.

Együttgondolkodás a siker kulcsa

A problémamegoldásunk vagy feladatkezelésünk az első alkalommal – vagy alkalmakkor –  háromoldalú konzultációt jelent, ahol az ügyfél szállítja a megoldandó feladatot, míg az ügyvéd jogi, mi adótervezőként pedig pénzügyi és adózási szempontból vizsgáljuk az ügyletet. Ezzel az eljárási móddal komoly idő- és költséghatékonyságot tudunk elérni, hiszen együtt tervezzük azokat a területeket, amik amúgy sem választhatók el egymástól, biztosítva azt, hogy egy jogász által tervezett koncepció adózási szempontból is szabályos és költséghatékony legyen, vagy az adótervező által megálmodott adó- és költséghatékony koncepció jogilag is védhető legyen.

Tapasztalatunk alapján sajnos ritka az általunk alkalmazott tervezési technika, hiszen jobbára jogász által megkoreografált ügyletek jönnek létre, mely után a könyvelő nem érzi feladatának a szerződés, és a mögötte lévő tevékenység felülvizsgálatát, sőt sokszor nem is tud a történésekről, vagy ugyanilyen hiba az is, ha például egy adószakértő által megtervezett ügylet csak a kivitelezés okán jut el a vállalkozás jogászához, nem felülvizsgálati céllal.

Mi a jó megoldás?

Az EcoCreative Zrt. névválasztásával is az általa végzett tevékenységre utal, azaz a kreatív gazdasági megoldásokra. De mi is a jó megoldás?

Jó a könyvelőm, adótervezőm akkor, ha egy NAV ellenőrzés után nincs megállapítás, a vállalkozás nem kap bírságot? Az a jó, ha pedáns rend van a könyvelésen, és bármikor minden irat megtalálható? Az az erény, ha a bevallások mindig időben bemennek? Jó az nekem, ha egy szerződést szó nélkül elfogad a partnerem? Akkor vagyok elégedett a jogászommal, ha bármikor rendelkezésre áll, és gyorsan dolgozik?

A feltett kérdésekre joggal adhatom azt a választ, hogy IGEN, és valóban, jó dolgokat soroltunk fel, amik látszólag jó szolgáltatást takarnak, de sajnos többnyire csak látszólag. Mert mi a lényeg? A könyvelésem legyen költséghatékony, élvezzek versenyelőnyt a konkurenciával szemben, találjunk meg minden legális adózási lehetőséget, függetlenül annak bonyolultságától, vagy a könyvelés időigényétől. Ha a NAV nem állapít meg soha semmit, akkor az jelentheti azt is, hogy biztonsági játékos a könyvelőnk, és az ő biztonságérzete többe kerül, mint egy szankció. Ha keveset beszélünk adótervezésről, költségtervezésről a könyvelőnkkel, akkor vajon hogy hozza meg a cégvezető a döntéseit, vagy mi alapján határoz egy cégre tartozó eldöntendő dologról egy könyvelő? Ha a jogászunk gyors, nem merül fel bennünk, hogy a munkája felületes? Ha egy szerződést könnyen átviszünk a partnerünkön, akkor biztos, hogy kellő módon védi az érdekeinket?

Ha Ön elbizonytalanodott e sorok olvasásakor, akkor talán érdemes lenne felkeresnie a közösségünket.